Why is it the deeper that I'm falling this guy, the stronger the urge to go flirt with 10 other men? LOL.
Showing posts with label Love. Show all posts
Showing posts with label Love. Show all posts
Tuesday, 7 September 2021
Defense Mechanism?
Labels:
Crush,
Love,
Silly rants
Friday, 27 August 2021
How to understand men..
How do y'all understand men eh? Like I do refer to my friends sometimes but in my circle of friends, we're all pretty much inexperienced (HAHAHA) and so I do listen to their advices but I question its validity kakakakaka (no offence chugais, i still love yall)
And now im resorting to taking quizzes online to tell me what i should know huhuhu
How do you know a guy is nice nice or he's just nice because he likes you tho? Or you can't ever really tell coz only getting to know them better can give you that answer?
I'm so confused. Frankly I malas fikir, but like kena fikir jugak coz then im gonna miss my chance lah kan?
Huwaaaaaaaaaa somebody help me
Labels:
Love,
Me,
Personal,
stupid feelings
Friday, 20 March 2015
Kisah adaptation #Story 1 : Sesat di Kota London
Kisah lucu – Sesat di kota London
*Kalau tak lucu soyii yahh, hiks*
Kisah ni aku sudah ulang entah ke berapa kali. Kawan-kawan
terdekat pasti tahu. Kenapa? Sebab cerita ni memang significant dengan diri
aku. Cerita ni pasti akan terpahat dalam kotak memori aku sampai bila-bila.
Long-term punya memory. Tapi belum lagi ku abadikan dalam bentuk penulisan. Aishhh,
tak leh jadi ni! Tak semena-mena aku kena amnesia (minta dijauhkan) tak ingat
dah kisah ni. Haha. Kepada kawan-kawan yang dah tahu kisah ni, penulis memohon
maaf menyajikan cerita basi. ;)
Well this happened in 2002.
Buat sesiapa yang tak tahu, pada tahun itu Abah aku telah ditawarkan
untuk bekerja di United Kingdom. Waktu
tu aku baru darjah 3 tak silap aku. Maka terbanglah kami sekeluarga ke negara empat
musim tu. Pergi negara omputih tapi English aku hancussss! Satu patah haram pon
aku tak reti! Well, tak kisah lah kan. Lama-lama aku belajar lah, ade time
lagi. But I never knew I needed it so soon…
Long story short, pada suatu hari (ecece macam fairytale
dah) aku, Mama and Adik nak pergi pejabat Abah. Maybe time tu kitaorang dah
beberapa bulan stay UK. Sampai kat stesen bus tu, Adik dan Mak aku gaduh
tentang nombor bus yang perlu dinaiki untuk pergi ke pejabat Abah. Aku tak tahu
menahu dan tak ambil port pon, aku ikut je. Mak aku kata nombor 53, adik aku
kata nombor 35 (ekceli nombor bus bertukar-tukar setiap kali penceritaan since
aku dah tak ingat, tapi pastinya nombor mana dulu mana yang kemudian yang Adik
and Mama aku gaduhkan tu, hehe). Nak dijadikan cerita, bas nombor 53 tiba..
“ Haa yang ni lah basnya” kata Mama. Lalu aku masuk bas.
“Bukanlah Mama, adik ingat, nombor 35” kata Adik. Lalu aku
keluar bas.
“Ish ye lah, yang ni, 53 nombor yang betulnya”. Lalu aku
masuk bas balik.
Benda ni berulang banyak-banyak kali. Masuk bas ikut pintu
keluar. Keluar bas pon ikut pintu keluar. Tapi Mama and Adik aku masih tercegat
di stesen arguing-kan nombor bas. Tak perasan barangkali aku yang dok buat
roundabout di hadapan mereka. Sekali…!
“Tap!”. Pintu bas tertutup. And waktu tu aku dalam bas! And
Mama and Adik aku masih di stesen! And driver bas tak perasan since aku masuk
ikut pintu keluar! And bas dah mula bergerak laju! Hohoho, kalut tak kalut aku
cakap kau!
Okfoine. Aku alone dalam bas penuh dengan orang omputih dan
sepatah haram bahasa orang omputih aku tak tahu. Great. Just great. Aku tak
tahu nak minta tolong cemane pon! Kau bayangkan! So aku cakaplah..
“Please...please…”
Dengan muka yang dah nak nangis. Haha aku tahu please selalu
digunakan untuk merayu, so aku pakailah. Perkataan ‘help’ pon taktahu, bengap
tak bengap aku kocik-kocik dulu. Haihh, IQ tahap menteri dah *oopss!*
Sorang penumpang omputih ni perasan kodd and dia paham aku
in trouble waktu tu, so dia pergi ke driver and cakap ‘stop the bus’. So aku
keluarlah, dengan juraian air mata cuba mencari ibu aku :’( Mama aku pasti dah
perasan aku takde so probably diorang dah tak takde kat stesen lalu sesatlah
aku di kota London. Dah lah aku tak kenal tempat tu. Orangnya tak cakap bahasa
aku lak tu. Aku muda lagi pulak tu. Kesian aku kecik-kecik dah stress gila
gaban. Pastu!!!! Part ni yang kunun lawaknya tu..
Aku dihampiri oleh an African lady. Waktu tu aku dah nangis
nangis merintih rintih sebut ‘Mama, mama, mama’.
African lady : “Heyy child where is your Mom? Did you lose
your Mom?”
Aku : *Aku niatnya nak cakap AKU TAK TAHU. Tapi aku hanya
tahu translation untuk Aku (I) dan Tak (No).. jadi bunyinya “I no.. I no..I no”
*nangis-nangis*
Tapi of course, didengarinya adalah ‘I know’ iaitu ‘Saya
tahu’. Maka konfiuslah African lady itu..Yelah kalau dah 'know' buat mende tercegat situ nangis-nangis kan? Jadi dia dok point semua perempuan
bertudung sebut ‘Is that your Mom?’ atau ‘Is she your Mom’ and aku pulak tak
putus-putus sebut ‘I no..I no.. I no..’ Dia pon naik tension agaknya lalu dia
cakap ‘If you know, then where is your Mom?’ Hahahahaha sengal en aku. Benda ni berlaku berulangkali untuk satu
jangka masa yang agak lama jugak, and then, ALLAH NAK TOLONG!
Aku nampak cleaner tempat aku stay. Dia Indonesian, jadi
keluarga aku rapat dengan dia. So aku pergilah ke arah dia. African lady tu
mula-mula tanak lepaskan aku, cakap dia akan bawa aku ke police tapi nasib baik
cleaner tu insist dia kenal aku and boleh bawa aku balik ke pangkuan keluarga.
Alhamdulillah.
Sejak dari hari itu aku praktis dalam shower sebut hari-hari
‘I don’t know, I don’t know’..
And kini aku dah bakal English teacher dah. Boleh lah aku
sajikan kisah ni untuk anak-anak murid aku kelak. Cikgu kamu yang punya parah
Bahasa Inggeris dia dulu kini dah jadi teacher kamu, jadi anak-anak murid
jangan putus asa!
Hehe
Labels:
Love,
Moral of the Story,
Personal,
Story
Sunday, 22 December 2013
Missing my childhood..
I miss my childhood. I really do. But missing childhood makes me feel like an outcast. All around me, I see, and I hear, 'Tak sabor nak kahwin!' 'Eee bila nak dapat baby ni' 'Yayyy degree done, gonna do my Masters next!'. Everyone seems to be progressing forward, anticipating the future. Not me. I want to go back.
Can you guys still remember?
When you're a kid, and it rains, you would run outside while shouting so joyfully. And friends won't nag you and say 'Eh jangan main hujan lah, nanti demam!'. No, they would join in the fun. I miss that.
Can you guys still remember?
Fights would be over silly things. Not sharing colour pencils. Forgetting to bring the plastic container to put in the tadpoles. All that stupid stuff. None of this adult-life-is-hitting-you-in-the-face crap. I miss that.
Can you guys still remember?
We would find pleasures in very small things. Seeing the swings unoccupied. Having the whole playground to yourself. Catching a frog. Finally reaching the very top of the tree after numerous tries. Snacking on 'ice-cream Malaysia' (aka aiskrim batang). As you grow older, you won't appreciate these things any longer. Well, how can you? You can't go play in the playground or go after frogs or climb trees. And snacking on a mere ice lolly will hardly leave you a 'glowing feeling' considering you now have money to buy KFC, Dominos and all that fancy food restaurants. Life was just so simple back then. I miss that.
Can you guys still remember?
The naivety,curiosity, ignorance! Gosh! We would wonder endlessly how babies are made. Why is it when you eat cotton candy in turns all sugary in your mouth. What is the cloud made of. Why is it that rainbows have so many colours. So many questions unanswered, and the thirst for knowledge! So adventurous back then. Going on self-made quests, trying out the silliest things without a care in the world. I miss that.
I miss the days when you can tell 'Teddy' all your problems and things will be alright again. I miss the days when the only guys that will make you cry is your own dad when he forgets to buy you candy back from work or your brother when he won't let you play with his toys. I miss the days when homework was just colouring. I miss the days when you can be a mess and people still thinks you're cute. And friendships, relationships, they were so easy! I miss so so many things.
2013 is coming to an end. Next year I will turn 21, by right, a real adult. I am in no rush to get married, or start a family. Nor am I excited to finish my degree quickly. Not only do I want to stay in the present, I wish, somehow, I can go back and relive those fond memories.
But that can't happen, and I accept that. I'm glad that I was granted a wonderful childhood. I know I'm lucky, seeing my brothers and sisters in the Middle East, having to be 'older' than they really are. Experiencing pain and hurt that even an adult would find hard to bear.
And honestly, being an adult is not all that bad. :)
So people, please take a minute to be grateful that you have had a wonderful past
and another minute to make duas for your brothers and sisters in Syria, Myanmar,Palestin, Egypt
and another minute to rejoice that another year is about to end! ALHAMDULILLAH, your soul is still intact with your body!
Movingggggggg forward peeps!!
Besides, my childhood may be over, but not my play time! :P
Sunday, 25 August 2013
Karangan Buat Mama
Karangan buat Mama
Sejak kecil
lagi, pabila disuruh buat karangan ‘my idol’, aku berasa senang untuk buat
karangan mengenai Abah. Yelah, rasa macam lagi easy, since yang ade kelulusan
itu semua Abah. Abah belajo diplomanya kat mana, degree nya kat mana, master
nya kat mana, kerja kat mana. Macam banyak je nak tulis. Tak pernah lagi tulis
pasal Mama. Bukan tak bangga kat Mama. Bukan tak sayang kat Mama. Bukan there’s
nothing to say about Mom ke hape. Tapi, tulah. Kecik-kecik kan. Nak senang
belaka. Ni, at the grand old age of 20, hati tergerak nak buat karangan untuk
Mama. Mama, akak minta maaf. Selama ni tak dapat nak tayang dalam karangan kat
guru-guru sekolah akak betapa bangganya akak ade mom macam Mama.
Mama, pada
tanggal 3 November 1993, Mama lahirkan akak. Mesti sakit kan? Akak tengok dalam
kelas Biology ngeri pon ade. Lagipon Mama waktu tu muda je lagi. Baru 22 tahun.
Akak ni? 20 tahun tak tahu mende pon lagi, ni kan nak kahwin, ade anak bagai.
Mesti takut kan Mama? Mama, for that, thank you..
Mama, akak kalau
selak album gambar akak semasa bayi, aduhh comelnyaa akak! Haha. Perah santan
pula. Tahniah Mama, lahirkan bayi yang sihat dan comel. Tengok dalam gambar,
terujanya muka Mama. Penuh album, mesti excited kan Mama and Abah dapat ‘penyeri
rumah tangga’. Ecehwahh aku ni. Macam-macam toys akak dapat. Orang kata, anak
sulung memang parents akan ‘all out’ sikit. Beruntungnya akak jadi anak sulung.
Mama suka pakaikan akak dress yang comel-comel kan? Huu, koleksi dress dah
kalah patung dah. Mama, for that, thank you..
Mama, Mama kahwin agak muda, jadi waktu tu
Mama belajar lagi. Mama belajar kat Universiti Malaya. Adik pon setahun
kemudian lahir. Jadi, takkan nak bagi dua-dua anak Abah yang jaga kan? Akak
akan ikut Mama pergi kelas, adik akan ikut Abah pergi pejabat. Mesti susah kan?
Nak kena pikir belajar, pikir anak-anak. Akak dah umur 20 ni pon nak jaga diri
sendiri tak lepas, ini kan keluarga. How did you do it Mom? Akak ni pulak waktu
kecik dulu, perangainya ikut mood. Kadang-kadang tu eloklah, duduk diam-diam
dalam kelas kuliah. Kadang-kadang tu, haa mulalah, buat perangai. Mama sabar
sangat-sangat. Mama, for that, thank you..
Mama, ingat
tak zaman sekolah akak. Mama yang akan hantar. Akak ingat lagi. Akak dan adik
akan peluk Mama erat-erat kat motor tu.Pastu sekolah tu, tangga dia tinggi
sangat. Beg akak time kecik pakai beg roda, beg akak berat. Jadi Mama yang kena
mendaki tangga tinggi tu sambil bawa beg berat akak. Akak lenggang je, sampai
atas tangga akak amik beg and go to class. Mama tak pernah komplen. Mama, for
that, thank you..
Mama, akak ni
kecik-kecik dulu belajarnya malas. Adik pulak, rajin. Pandai pulak tu. No.
paling corot dia pon no. 2. Hebat kan adik? Akak ni, tahunya buat cikgu rasa
sakit jiwa je. Dengan comotnya, nakalnya, kerja sekolah tak buatnya (Malah salu
nangis minta Mama and Abah buatkan). Tapi Mama tegas, nak akak pandai. Pernah
Mama rotan akak sebab nak tengok tv padahal sifir tak hafal lagi. Akak ingat,
lagi, untuk satu pekse tu, adik dapat no. 1 (macam biaselah) akak pula (dengan
ajaibnya!) dapat no.6. Mama happy sangat, beli hadiah pencil box kat kami.
Walapon adik dapat lagi terrer, tapi dia dapat hadiah sama je ngan akak. Benda
kecik, tapi akak terharu sangat-sangat waktu tu. Mama, for that, thank you..
Mama, lepas tu
kita sekeluarga pindah ke United Kingdom. Cabaran Mama hebat. Kena didik
anak-anak dengan suasana yang berbeza. Malah sekolah pertama akak di sana,
sekolah gereja. Mesti Mama risau kan, influence orang sana kat akak macamane. Tapi
Mama bagus. Mama and Abah dah minta akak bertudung darjah 5. Sentiasa ajar
mengaji, malah ajar anak orang lain juga. Solat still check. Pergaulan ape tah
lagi. Macam-macam berlaku dalam masa 5 tahun kita kat sana, kan Mama? Macam
dulu, dah berapa tahun tak makan kopok lekor. Nak sangat-sangat. Abah pergi
balik Malaysia sekejap dulu, dapatlah Abah belikan kopok lekor mentah sikit.
Tapi sampai kat UK, dia jadi berkulat. Jadi Mama kena cermat kikis kulat-kulat
tu semua, supaya anak-anak yang dah lama tak makan kopok lekor ni dapat rasa.
Raya kat sana pon tak sama. Bila dah menganjak besar tu, memang takde baju raya
dah lah. Mana nak belinya? Kain pon tak
jual. Tapi Mama usaha jugak, carik blouse yang lawa-lawa sikit, so dapat lah
juga rasa bergaya hari raya. Mama, for that, thank you..
Mama, sekelip
mata sahaja, akak dah menginjak remaja. Ni lah fasa paling hebat untuk para ibu
bapa semua kan? Haha. Aduh, bila ingat, malu rasanya. Lagi-lagi bab ikhtilat
ni. Remaja tahunya nak bebas je. Orang buat ini, kita nak jugak. Tak pikir baik
buruk sesuatu tu. Waktu akak form 2, akak dah minta henpon. Alah, henpon nokia
paling murah tu je pon. Tapi, murah-murah benda tu pon, itulah yang menyesakkan
hati parents tahu? Bila dah pandai texting ni, Mama sentiasa akan cek. Kalau
ade mesej dari lelaki ke, miscall dari laki ke, memang Mama sound. Tapi akak
buat pedulik je. Pandai-pandailah delete. Sampai suatu tahap tu, Mama rampas
henpon. Berapa bulan ntah tak dibenarkan pegang henpon. Dapat henpon balik,
perangai mula balik. Tengah dok khusyuk texting tu Mama rampas, Mama call
lakinya, Mama sound and cakap ‘ Haaa, dah gatal sangat kan?! Mehh sini aku
nikahkan’. Hahaha, Mama ingat tak laki tu kecut perut ketar lutut terus letak
henpon. Tak berani dia. Dulu akak tak faham, persoal kenapa akak dikawal
begitu? Sekarang akak dah faham. Mama, terima kasih. Akak tak pernah lagi
couple, Alhamdulillah. Dulu sebab takut Mama and Abah marah, sekarang tak buat
sebab dah faham. Mama, for that, thank you..
Kalau nak
citer pasal Mama ni, karangan lapanpulohlapan pages pon tak habis. Sebab jasa
Mama, tak leh nak tulis dalam suatu karangan sahaja. Tak terbalas, sungguh! Dan
akak cukup tabik, Mama and Abah boleh raise akak yang punyaaaaaaaaa macam hal
ni. Dengan pernah hilangnya(kat tengah-tengah kota London you, kesian Mama and
Abah), gemar panjat pokoknya (salu balik luka-luka and baju koyak), suka main
kotornya (mandi lumpur!woo), perangai slothnya, clumsy YANG AMAT SANGAT nya,
dan macam-macam lagi lah. Akak banyak kali terharu sepanjang jadi anak Mama. Mama,
for that, thankyouuuuu so much! I can’t say everything I want here but I love
you very very very very very very much!! Truly! I love you Mommy, aka Pn.
Sadlina Binti Johari, you’re de best. Mama, I’m sorry for my mischiefs,
disobedience and trouble. Thank you for making me a very happy daughter. Moga
Allah kurniakan syurga buatmu Mama, aamiin J
Saturday, 18 February 2012
Sweet Love Story! AWW
I found an auuwwww-soooo-too-cuuuutttteeeeeeeeee of an article to not share! So here I am, gigihly typing so you could awww yourselves out! haha!
No Blind Love
By VIJENTHI NAIR
vijenthi@thestar.com.my
(Sorry, I'm gonna just skip to the best part, rather, I'm lazy, hehe) Basically the couple won the contest by Sunway Pyramid 'The Day We Met' with prizes worth over RM 15,000. Lui then brought his wife to Sunway Pyramid where they were surprised with a flash mob and then presented with their prizes :)
But the sweetest love story is of course of our beloved Prophet Muhammad's :) (SAW)
Ee, nak sweet love story gak! kbai. Assalamualaikum! :)
No Blind Love
By VIJENTHI NAIR
vijenthi@thestar.com.my
(Sorry, I'm gonna just skip to the best part, rather, I'm lazy, hehe) Basically the couple won the contest by Sunway Pyramid 'The Day We Met' with prizes worth over RM 15,000. Lui then brought his wife to Sunway Pyramid where they were surprised with a flash mob and then presented with their prizes :)
* * *
![]() |
| I love chuuu ~ hikhik |
....Lui then expressed his love for his wife in public and said he was blessed to have such a wonderful wife by his side, before kissing her on the cheek as the crowd cheered on.
"I met her sometime in 1975, while I was walking along a street in Klang town. I chanced upon a blind man who was left helpless after being hit by a motorcycle. I immediately called the ambulance and was by his side to make sure he was in safe hands.
"Just as the ambulance took off, I realised that I forgot to give the blind man his white cane. So I continued to walk holding the white cane and reached a busy T-junction. Then suddenly, a woman came and grabbed my hand and quickly offered to help me get across, thinking I was blind.
"After we crossed over, she had a good look at me and found out that I was not blind. She let go of my hand, laughed it off and walked away. Since that incident, she was always on my mind and I regretted not asking for her contact number.
"However, a couple of days later while I was at a restaurant having lunch, I heard a familiar voice serving me coffee. When I turned to look, I was surprised to find the same woman who helped me cross the road now dressed as a waitress in the coffee shop.
"I never thought I would see her again. Since we had some time, we talked and exchanged our house telephone numbers and never looked back," he said.Awwwwwwwww right? They so seriously deserved to win! And beside the article there's a picture of them, a seriously gorgeous couple even though they are both already 58 years old! Could it be the power of luurrveee? Lui also added that he doesn't mind spending money on his wife but not for flowers as it only lasts weeks, he'd rather buy her jewellery and good quality watches that she loves. Third wave of awww-ing! I mean, can I have him? Haha, kidding, I'm so touched I would never want to spoil their happiness (as if I have the chance anyway,pfft) .
But the sweetest love story is of course of our beloved Prophet Muhammad's :) (SAW)
Ee, nak sweet love story gak! kbai. Assalamualaikum! :)
Subscribe to:
Posts (Atom)








.jpg)